Što je R.E.A.D.®?
R.E.A.D.® je kratica za Reading Education Assistance Dogs – licencirani program registriran kod Intermountain Therapy Animals u Sjedinjenim Američkim Državama.
Program R.E.A.D.® jedinstveni je program osmišljen kako bi se djeci pomoglo da poboljšaju sposobnost čitanja i komunikacijsku sposobnost uz pomoć posebne metode čitanja psu. Pas u progamu R.E.A.D.® terapijski je pas osposobljen za obavljanje ove i sličnih funkcija, koji zajedno s vodičem (vlasnikom-volonterom), odlazi u škole, knjižnice i slične ustanove, gdje sluša djecu koja mu čitaju.
U centru Urban Pet program smo nazvali “Priče uz psiće”. Izvode ga terapeutske ekipe (psi s vodičima) koji su za taj posao dodatno osposobljeni. S njima u društvu, čitanje je uzbudljivo i doživljava se kao nešto posebno. Što je čitanje zabavnije, djeca su opuštenija, a njihov interes i želja za čitanjem je jača.
READ® u knjižnicama:
U knjižnicama se provodi motivacijski oblik, koji je djeci poučan i zabavan. Obično se održava jednom tjedno, jednom mjesečno ili prema dogovoru, bez specifično određenih ciljeva. Takav oblik programa naziva se Animal Assisted Activity (AAA), ili Aktivnost uz pomoć životinja.
R.E.A.D.® u školama:
U školama se R.E.A.D.® odvija u suradnji sa stručnom osobom koja prati i dokumentira djetetov napredak, uz unaprijed određene ciljeve. Takav oblik programa naziva se Animal Assisted Therapy (AAT) ili Terapija uz pomoć životinja.
Zašto uopće čitati uz psa?
- Čitanje psima djeluje opuštajuće na korisnika
- Pas pažljivo sluša, ne procjenjuje, ne kritizira niti se ruga
- Pas dopušta djetetu da čita vlastitim ritmom
- Dijete pred psom nema straha kao pred vršnjacima
- Čitanje psima je zabavno
Kod djece koja čitaju psu često se opaža napredak na mnogim područjima. Počinju bolje čitati, zaboravljaju na smetnje pri čitanju, lakše razumiju pročitani tekst i o njemu razgovaraju. Kada se opuste, postaju samopouzdaniji, a poslije imaju manje teškoća u čitanju pred vršnjacima. Tako postaju i društveno snalažljiviji te se lakše uključuju u druge aktivnosti.
Vodič-volonter osposobljeni je voditelj koji zajedno sa psom potiče i usmjerava dijete dok čita, sudjeluje u čitanju i pomaže pri razumijevanju pročitanog teksta.
Program “Priče uz psiće” odobrilo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta republike Hrvatske.